religia
powiązane treści:
Religijność opresyjna
Problemy duszpasterskie związane z błędnym rozumieniem relacji Boga i człowiekaChrześcijańska droga, a to oznacza także chrześcijańskie duszpasterstwo, wymaga – i nie sposób przesadzić z przypominaniem o tym – adekwatnej koncepcji Boga. Jej zafałszowanie, przeakcentowanie pewnych elementów pozostaje jednym z głównych zagrożeń, jakie stają przed człowiekiem wierzącym.O uwodzeniu nauką i schorowanej religijności
Refleksje na marginesie "Fausta" GoethegoReligia i nauka to dwa wzajemnie nieprzekładalne języki, w których ludzie próbują opowiedzieć świat. Zważmy jednak, że stawiają sobie odmienne cele; ta pierwsza próbuje nasz świat opisać, ta druga poszukuje w nim sensu...Życie Duchowe • JESIEŃ 56/2008
Dialog międzyreligijnyJesienny numer „Życia Duchowego” poświęcony jest refleksji nad dialogiem chrześcijan z wyznawcami innych religii. W numerze m.in. artykuł ks. Alfonsa J. Skowronka na temat religii jako fundamentalnej postawy człowieka oraz refleksja Zbigniewa Kubackiego SJ, który odpowiada na pytanie, czy chrześcijanie potrzebują innych religii.Czy chrześcijanie potrzebują innych religii?
Chrześcijanie potrzebują innych religii, ich wyznawców, dialogu i współpracy z nimi, ponieważ jedynie w ten sposób w pełni będą realizowali misję Kościoła. Misji tej nie można bowiem zawężać do samego przepowiadania i nawracania. Misją Kościoła jest bowiem głoszenie Ewangelii i przyczynianie się do wzrostu królestwa Bożego na ziemi.Religia jako fundamentalna postawa człowieka
Swego czasu przeczytałem informację o kuriozalnym zdarzeniu: pewien Hindus zwołał całą wieś, by jej mieszkańcy zobaczyli osobliwie wypowiadającego się europejskiego turystę. Dziwne dla nich nie było jednak pochodzenie owego turysty, ale to, że nie wyznawał on żadnej religii. Sytuacja, która gdzie indziej należy do rzadkości, w Europie zdaje się występować dzisiaj na masową skalę.