duchowość małżeństwa

powiązane treści:

  1. Jak żyje wiarą małżeństwo dwunarodowe?

    Czy różnice są do pogodzenia?
    Narodowość małżonków ma dla ich życia wiarą znaczenie drugorzędne, ponieważ najistotniejsza jest waga sakramentu. Niemniej jeśli miałbym coś zaakcentować, powiedziałbym, że różnica kultur nie stanowi przeszkody, ale jest źródłem bogactwa, które pozwala kontemplować wiarę w nowych barwach.
  2. Drogi zaufania Bogu

    Jest wiele dróg ufności Bogu, bo każdy z nas jest inny, nazwany przez Boga jego własnym imieniem. Każdy z nas musi więc odkryć swoją drogę ufności. Będzie to droga tylko dla niego. Droga uwzględniająca to, kim był, kim jest, kim chce być i w jakich warunkach żyje.
  3. Eucharystia i rodzina

    Od lat próbuję zrozumieć duchowe znaczenie Eucharystii dla życia rodzinnego. Myślę, że może się ono przejawiać w nieskończenie wielu odsłonach, gdyż Bóg swoją łaską dostosowuje się do człowieka, jego wrażliwości, przeżyć i osobowości. Na podstawie własnych doświadczeń wspomnę o pięciu aspektach roli Eucharystii w życiu małżeńskim i rodzinnym.
  4. Historie małżeńskie

    Ludzie zawierają małżeństwa w nadziei, że ich to uszczęśliwi. To, co wyrasta pomiędzy nimi po roku, dwóch czy dziesięciu latach, bywa zaskakujące. Nierzadko temperatura uczuć ochładza się i małżonkowie przypominają dwuosobową spółkę powołaną do realizacji życiowych zadań. Czasami rodzi się między nimi głęboka miłość; czasem - nienawiść.
  5. Życie Duchowe • ZIMA 49/2007

    Duchowość małżeństwa
    Zimowy numer kwartalnika „Życie Duchowe” nosi tytuł Duchowość małżeństwa. W numerze publikujemy m.in. artykuły: Tomasz Kot SJ, Poddani w miłości; ks. Józef Naumowicz, Pojęcie małżeństwa u Ojców Kościoła; Lucyna Słup, Tak na całe życie; Wojciech Nowak SJ, Nadal należą do Kościoła; Janusz Kowal SJ, Kościół a trwałość małżeństwa.
  6. Poddani w miłości

    W pewnych sytuacjach pytania o to, czy żona zawsze powinna być poddana mężowi, czy mąż zawsze powinien oddawać swoje życie, są jak najbardziej zasadne. Biorąc pod uwagę to, że chrześcijańskie małżeństwo jest drogą uświęcenia małżonków, nieuprawnione stają się wszelkie roszczenia jednej ze stron, które są w wyraźniej sprzeczności z tym, czego wymaga Bóg.